Mercedes-Benz

Liczy się doświadczenie EWT

Podwarszawski serwis w Ołtarzewie, położony nieopodal dawnej drogi nr 2 na Poznań, to pionier wśród serwisów EWT Automotive w Polsce. Powstał jeszcze w latach 90., ale od początku z myślą o obsłudze samochodów ciężarowych. 

Odkąd w 1997 roku firma, wówczas jeszcze pod nazwą Diesel Truck, związała się z marką Mercedes-Benz, stale rozwija i unowocześnia standard obsługi zarówno klientów, jak i samych pojazdów. W 2007 roku przeszła gruntowną modernizację. Obecnie serwis w Ołtarzewie zapewnia 20 w pełni wyposażonych stanowisk naprawczych i oferuje pełny zakres usług. Szefem serwisu w Ołtarzewie jest Paweł Rybka, który pracuje tu od 1997 roku, a związał się z firmą zaraz po studiach, jako młody absolwent Politechniki Warszawskiej: – Moim zadaniem było dostosowanie procedur do wymogów i standardów marki, tak żeby można było naprawiać tu ciężarówki Mercedesa. I to się udało – szyld Mercedes-Benz od wielu lat widnieje na naszym budynku.

Na bieżąco z technologią

W podwarszawskim serwisie EWT Automotive pracuje obecnie 19 mechaników, czterech doradców, dwóch mistrzów hali i dwóch diagnostów, trzech blacharzy, czterech magazynierów, dwóch doradców powypadkowych oraz trzech sprzedawców części zamiennych. – Mamy też aktywnego sprzedawcę usług serwisowych, który przebywa głównie w terenie, jest opiekunem kluczowych klientów – mówi Paweł Rybka.

„Ciężarówki zawsze stały w centrum naszego zainteresowania. Dziś jesteśmy jednym z najsilniejszych graczy, jeśli chodzi o pojazdy ciężarowe i dostawcze z gwiazdą”. 

Paweł Rybka

Jeden z największych serwisów sieci Mercedes-Benz Trucks Polska, największa inwestycja EWT Automotive, leży na styku dwóch autostrad w samym środku Polski – przy węźle A1 i A2 w Strykowie

Lokalizacja jest naszym bardzo dużym atutem – przyznaje szef serwisu, Łukasz Ciepłuch. – To była taka luka w centrum kraju, a my ją wypełniliśmy.

Serwis powstał w 2011 roku. W nowoczesnym, przestronnym obiekcie pracuje 18 mechaników, diagnosta, dwóch mistrzów zmianowych i czterech doradców serwisowych. Miesięcznie obsługiwanych tu jest średnio ok. 300 samochodów.

– To bardzo dużo, ale po części wynika to właśnie z naszego położenia, za naszymi oknami przejeżdża praktycznie cały transport. Bywają miesiące, że mamy otwartych nawet 700 zleceń, choć czasem kilka dotyczy jednego pojazdu – wyjaśnia Łukasz Ciepłuch, który pracuje tu od momentu uruchomienia obiektu, początkowo jako doradca serwisowy. – Mamy dwa przejezdne kanały – na każdym mieszczą się dwa lub trzy pojazdy, w zależności od tego, czy jest to sam ciągnik, czy pojazd z zabudową.

Szybkość i skuteczność

Położenie wzmacnia też inny atut serwisu w Strykowie – szybkość naprawy. – Mamy niedaleko do Warszawy, a to oznacza, że nawet jeśli trzeba pojechać po jakąś część do magazynu, możemy ją bardzo szybko dostarczyć – mówi szef serwisu. – Na czas naprawy wpływa też duża dostępność części na miejscu, a dopasowanie części oryginalnych zapewnia bezproblemowy montaż, parametryzację – to wszystko usprawnia cały proces i zapewnia skuteczność.

Najważniejszy jednak jest zespół ludzi, których doświadczenie i stale rozwijana wiedza składa się na to, że naprawy wykonywane w Strykowie zapewniają klientom najwyższą jakość, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. – Mamy stały dostęp do wiedzy technicznej, a w pojazdach wciąż pojawiają się nowości. Dzięki dokumentacji technicznej, a także dostępowi do wiedzy opartej na doświadczeniu z innych serwisów sieci Mercedes-Benz Trucks Polska oraz wsparciu techników z fabryki, wiemy, jak się odnieść do różnych problemów. Robiąc test pojazdu, widzimy na przykład, czy jest dostępna nowsza wersja oprogramowania, która coś usprawnia – mówi Łukasz Ciepłuch.

„Oferujemy pełny zakres usług – na miejscu dostępna jest też lakiernia, wulkanizacja, myjnia i Okręgowa stacja kontroli pojazdów. Dzięki temu klienci mają w jednym miejscu komplet usług. Do tego dysponujemy naprawdę dużym placem, co jest ważne, bo ułatwia manewrowanie, znalezienie miejsca pozostawianego do naprawy pojazdu i minimalizuje ryzyko uszkodzenia pojazdu”.

Łukasz Ciepłuch

Położony niedaleko Płocka niewielki serwis należący do EWT Automotive działa pod marką Mercedes-Benz dopiero od dwóch lat. Został zmodernizowany, tak by spełniać wymogi sieci Mercedes-Benz Trucks Polska i dzięki tym właśnie standardom już został doceniony przez klientów

Szefem serwisu w Starym Gulczewie jest Krzysztof Michalak, który w branży samochodów ciężarowych pracuje od 25 lat. – Mam porównanie po pracy z inną marką i widzę, jak duże znaczenie ma jakość całego systemu serwisowego sieci – w przypadku Mercedesa to jest najwyższy poziom – mówi Krzysztof Michalak. – Dzięki temu mamy dużą dynamikę przyrostu klientów – lepszą, niż zakładały plany EWT Automotive. To zasługa doboru ludzi i szkoleń, standardów, które zapewniamy. Niektórzy klienci do nas wracają po zmianie marki, widzą różnicę. Zespół w dużej części pozostał ten sam – ale zmieniły się warunki pracy, moi pracownicy doceniają, że prestiż marki wymaga od nich określonego poziomu, ale też go zapewnia.

Przede wszystkim: odpowiedzialność

W Starym Gulczewie pracuje obecnie sześciu mechaników, dwóch doradców serwisowych i dwóch magazynierów. W regionie nie ma porównywalnego obiektu – z takim dostępem do oryginalnych części, wyszkolonymi mechanikami, nowoczesnym sprzętem diagnostycznym. Serwis dysponuje pięcioma stanowiskami przejazdowymi, w tym dwoma z kanałem. Najważniejsza jest jednak jakość pracy i profesjonalizm, które zapewnia placówka.

„Moim zdaniem kluczowa w naszej pracy jest odpowiedzialność, niezależnie od tego, jakie mamy zadanie do wykonania. To dotyczy każdego szczebla i stanowiska, czy to jest mechanik, czy doradca, czy szef serwisu”.

Krzysztof Michalak

Białostocki serwis Mercedes-Benz Trucks Polska działa pod firmą EWT Automotive od stycznia 2021 roku. Jednak na lokalnym rynku funkcjonuje od ponad 20 lat. Otwartość na potrzeby klienta i odpowiedzialność za wykonane usługi to podstawowe zasady, jakimi kierują się jego pracownicy

Obiekt w Białymstoku jest obecnie w przededniu przeprowadzki do nowej, większej lokalizacji w Jeżewie, przeznaczonej wyłącznie do obsługi pojazdów ciężarowych. To efekt zmiany właściciela serwisu i rosnących potrzeb rynkowych. O jakości tego serwisu i jego lokalnej silnej marce decydują jednak przede wszystkim kompetencje pracującego w nim zgranego zespołu, którym od 18 lat kieruje Bogdan Zajączkowski.

– Moje własne doświadczenie, jeśli chodzi o pracę z samochodami ciężarowymi, trwa już ponad 40 lat – mówi szef białostockiego serwisu EWT Automotive. – W latach 80. pracowałem w dużej państwowej firmie jako szef działu gospodarki taborem. Dało mi to możliwość pierwszych kontaktów z jednym z zagranicznych producentów pojazdów ciężarowych. Tak się złożyło, że gdy w Polsce zmienił się ustrój, marka ta zaproponowała mi utworzenie pierwszego serwisu dla swoich pojazdów. A ponieważ lubię wyzwania – podjąłem się tego. Ostatecznie przez kilka lat uruchomiłem trzy autoryzowane placówki tej marki. A w 2003 roku zmieniłem ją na Mercedes-Benz.

Jak jedna drużyna

Zespół, którym kieruje Bogdan Zajączkowski, składa się z 16 osób: ośmiu mechaników, dwóch diagnostów, dwóch mistrzów zmianowych i trzech doradców oraz recepcjonistki. Wszyscy funkcjonują razem jak jeden doskonale dopasowany mechanizm, w którym każdy ma swoje własne miejsce i zadania, ale cel jest wspólny – spełnić oczekiwania klientów, którzy tu przyjeżdżają. – Jako autoryzowana placówka odpowiadamy za to, co robimy, i jest to odpowiedzialność za spore kwoty i czas naszych klientów – mówi szef serwisu, który miesięcznie obsługuje ponad 200 pojazdów.

„Naczelną dewizą, jaką wyniosłem ze swojej drogi zawodowej i wszystkich doświadczeń, jest to, że trzeba być blisko swoich ludzi, swojej załogi. W Białymstoku udało nam się stworzyć taki zespół, oparty na rodzinnej bliskości i zaufaniu – te wartości przenosimy też na relacje z klientami”.

Bogdan Zajączkowski

Pojazdy ciężarowe Mercedes-Benz naprawiane są w Olsztynie pod marką EWT Automotive od stycznia 2021 roku. Autoryzowany serwis działa tu jednak już od 2006 roku, obsługując przede wszystkim klientów zajmujących się transportem międzynarodowym

Partnerskie relacje z klientami i rzetelna informacja o przebiegu naprawy to według Mariusza Sieradzkiego, kierownika olsztyńskiego serwisu należącego do sieci Mercedes-Benz Trucks Polska, podstawa profesjonalizmu w autoryzowanej placówce. Sam ma długie doświadczenie w tej dziedzinie, bo pracuje tu od 2007 roku. – To była moja pierwsza praca, zaraz po studiach – mówi Mariusz Sieradzki, który najpierw ukończył średnią szkołę samochodową, a potem studia na wydziale Nauk Technicznych. – Przez 11 lat byłem doradcą serwisowym, od początku więc miałem bliski kontakt z klientami i mogłem poznać ich problemy, oczekiwania wobec nas. – Później postanowiłem sprawdzić, jak to wygląda z perspektywy sprzedawcy. Ale kiedy firma zaproponowała mi powrót do serwisu na stanowisko kierownika, postanowiłem podjąć to wyzwanie.

Zespół, którym kieruje Mariusz Sieradzki, składa się z sześciu mechaników i dwóch doradców. – Jako doradca serwisowy, od początku mojej pracy tutaj byłem blisko i klientów, i mechaników, z którymi często wspólnie szukaliśmy rozwiązań – mówi szef olsztyńskiego serwisu EWT Automotive. – To sprawiło, że na stanowisku kierownika lepiej rozumiem działanie całego serwisu, specyfikę pracy zarówno w biurze, jak i na hali. Łatwiej dzięki temu się współpracuje i podejmuje decyzje.

Sprawdzone informacje

W olsztyńskim serwisie naprawianych jest miesięcznie około 100 pojazdów. – Głównie są to klienci zajmujący się transportem międzynarodowym, około 20 proc. stanowi transport lokalny – mówi Mariusz Sieradzki. – Wszyscy jednak oczekują od nas przede wszystkim szybkiej naprawy, ale także rzetelnej informacji na każdym jej etapie – od przyjęcia do wydania pojazdu.

„Zawsze mówię moim pracownikom, że naszym najlepszym klientem jest ten, który do nas zadzwoni i sam powie, co mu nie odpowiada. Nie ma lepszego źródła wiedzy o tym, co musimy natychmiast poprawić w naszej pracy i co zrobić, żeby klienta był zadowolony. A bez tej informacji nie sposób zapewnić odpowiedniej jakości”.

Mariusz Sieradzki

EWT Automotive Jeżewo

Należący do EWT Automotive serwis Mercedes-Benz Trucks w Jeżewie Starym, niedaleko Białegostoku, rozpoczął działalność na początku grudnia 2021 roku – ale choć lokalizacja i budynek są zupełnie nowe, to zespół, który w nim pracuje, tworzą doświadczeni fachowcy  

Zgodnie ze strategią rozwoju autoryzowanej sieci dealerskiej i serwisowej Mercedes-Benz Trucks, nowy punkt EWT Automotive w Jeżewie Starym jest położony poza miastem, przy trasie S8 – taka lokalizacja jest najkorzystniejsza z punktu widzenia klienta ciężarowego. Na półtorahektarowej działce po gruntownej przebudowie istniejącego budynku powstał nowoczesny obiekt zgodny z standardami sieci. Obecnie najwięcej obsługuje pojazdów budowlanych i – ze względu na planowane inwestycje drogowe – ten segment rynku w regionie ma największe perspektywy rozwoju. – Marka Mercedes-Benz ma bardzo mocną pozycję, jeśli chodzi o podwozia budowlane, tak więc spodziewamy się, że takich klientów będzie przybywać – mówi Bogusław Popielarz, szef serwisu w Jeżewie Starym, którego doświadczenie w pracy z samochodami ciężarowymi wynosi ponad 25 lat.

Hala serwisowa w nowej placówce dysponuje 12 kompletnymi stanowiskami do obsługi ciężarówek z naczepami. W części administracyjnej na dole umieszczono recepcję i zespół doradców serwisowych, a na piętrze dział handlowy i strefę wypoczynku dla kierowców.

„Moja główna zasada, jeśli chodzi o organizację pracy serwisu, to praca zespołowa – to przynosi najlepsze efekty dla klienta. Dobrze zgrany, współpracujący zespół jest o wiele bardziej efektywny niż jeden, nawet wybitny, specjalista”

Bogusław Popielarz

Zespół nowego serwisu EWT Automotive obejmuje łącznie 20 osób – w tym sześciu doświadczonych mechaników, czterech pomocników, czterech doradców serwisowych (w tym jeden specjalistach napraw gwarancyjnych), jeden doradca likwidacji szkód i dwóch sprzedawców części. – Wszyscy cały czas się rozwijają i szkolą, bo dzięki autoryzacji sieci Mercedes-Benz Trucks mamy dostęp do aktualnej specjalistycznej wiedzy i technologii. To z kolei owocuje tym, że możemy zapewnić sprawną i rzetelną usługę, zwłaszcza że mamy też szybszy dostęp do oryginalnych części niż w zwykłym warsztacie. Zdarza nam się, że klienci są pozytywnie zaskoczeni krótkim czasem naprawy. Mają też pewność, że użyte części na pewno są oryginalne i objęte międzynarodową gwarancją.

„Dla klientów liczą się przede wszystkim fachowość, czas i doświadczenie. W Jeżewie mamy fachowy zespół, warunki i wszelkie narzędzia, które umożliwiają serwis na najwyższym poziomie w każdym z tych obszarów”

Bogusław Popielarz

Jednym z filarów zespołu EWT Automotive w Jeżewie jest doświadczony diagnosta Krzysztof Kucharczyk. Z wykształcenia elektryk, pasjonat swojego zawodu, pracuje przy samochodach ciężarowych już od 13 lat. W swojej pracy najbardziej ceni to, że nie jest powtarzalna, rutynowa. – Wydaje się, że te pojazdy są wystandaryzowane, ale tak naprawdę bardzo się od siebie różnią: wyposażeniem, rocznikiem, sposobem wykonania różnych elementów. To sprawia, że ta praca jest ciekawa, zdarzają się przypadki, nad którymi trzeba nieźle pomyśleć. Zwłaszcza jeśli przyjeżdża samochód, który był wcześniej naprawiany w zwykłym warsztacie i ktoś zrobił w nim coś „na skróty”.